„Ал' тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветија!“ (Његош)

уторак, 11. фебруар 2014.

Марионете Мајдана

Пре седам дана је на интернету освануо тонски запис разговора америчког амбасадора у Украјини Џефрија Пјата (Geoffrey Pyatt) и њему претпостављене Викторије Нуланд (Victoria Nuland), помоћника државног секретара за европска питања.

Иако се Вашингтон прави да није признао аутентичност снимка, Нуландова је већ упутила извињење у Брисел поводом живописног језика који је користила о ЕУ. Никоме, дабоме, није пало на памет да се извини Украјинцима што им руше уставно-правни поредак и нарушавају независност.

Ко разуме енглески, или руски (титловано), може да прати разговор на горе повезаном видео снимку. Стање Ствари је јутрос поставило српски превод, полазећи од транскрипта који је пре неки дан пренео Би-би-си, скупа са „анализом“ њиховог коментатора Џонатана Маркуса. Са дозволом преводиоца, прилажем интегрални текст превода, без сувишног спиновања:


Нуланд: Шта ти мислиш?
Пјат: Мислим да смо ушли у игру. Овај део са Кличком очито је овде компликовани електрон. Посебно најава да би могао бити заменик премијера, а видела си моје белешке о проблемима у браку у овом тренутку, тако да сада покушавамо да врло брзо сазнамо какав је његов став о том питању. Али мислим да је аргумент који ће од тебе чути, а то ћеш морати да урадиш, мислим да је то следећи позив који треба да организујеш, то је управо исти онај аргумент који си навела Јацу (Арсениј Јатсењук). И драго ми је што си му тако на неки начин разјаснила ствари и где се он уклапа у овај сценарио. И веома ми је драго што је одговорио тако како је одговорио.
Нуланд: Добро. Мислим да Клич не треба да уђе у владу. Мислим да то није потребно, мислим да није добра идеја.
Пјат: Да. Мислим... У том смислу да он не уђе у владу, само га треба пустити да остане у блиском кругу и да ради свој политички домаћи задатак и то. Мислим просто у смислу тога да се процес настави, ми желимо да се умерене демократе држе заједно. Проблем ће бити Тјанибок (Олег Тјанибок) и његови, а сигуран сам да (председник Виктор) Јанукович делом и на то рачуна у свему овоме.
Нуланд: (Упада) Мислим да је Јац човек који има економско искуство, искуство у управљању. Он је... њему треба да буде близак са Кличом и Тјанибоком. Треба му да с њима разговара четири пута недељно, разумеш. Само мислим да Клич ако уђе... он ће бити на том нивоу да ради за Јатсењука, просто неће ићи тако.
Пјат: Да, не, слажем се. О.К. Добро. Хоћеш да уговоримо разговор с њим као следећи корак?
Нуланд: Колико сам ја схватила онај разговор – али ти ме исправи – велика тројка је требало да одржи свој састанак а Јац је хтео да понуди у том контексту... разговор три плус један или три плус два са тобом. Јеси ли и ти тако схватио?
Пјат: Не. Ја мислим... Односно, то је предложио, али ја само мислим, знајући просто динамику међу њима где је Кличко главна фаца, потрајаће мало док се он не појави на било каквом састанку који они организују и он вероватно у овом тренутку разговара са својима, зато мислим да би то да га ти директно контактираш помогло због сукоба личности међу њима тројицом и такође би теби дало шансу да делујеш брзо и да нас ставиш у позадину свега тога пре него што они седну и он им објасни зашто му се не свиђа.
Нуланд: О.К, добро. Одговара ми. Зашто га ти не контактираш да видиш да ли хоће да разговара пре или после?
Пјат: О.К, хоћу. Хвала.
Нуланд: О.К... Још једна новост за тебе, Џефе. (Чује се клик.) Не сећам се да ли сам ти рекла, или сам рекла само Вашингтону, да је Џеф Фелтман (помоћник генералног секретара за политичка питања при Уједињеним нацијама) кад сам јутрос с њим разговарала имао ново име за оног из УН Роберта Серија, јесам ли ти то написала јутрос?
Пјат: Да, видео сам то.
Нуланд: О.К. Сад је успео да среди да се и Сери и (генерални секретар УН) Бан Ки Мун сложе да Сери може да дође у понедељак или уторак. То би било сјајно, ја мислим, да се учврсти тај договор и да УН помогну да се учврсти и, знаш, јебеш ЕУ.
Пјат: Не, управо тако. И мислим да морамо нешто предузети како би то успело јер можеш да рачунаш на то да ће, ако ово крене, Руси из прикрајка покушати на сваки начин то да саботирају. Опет, чињеница да је то сада у оптицају, још покушавам и сам да схватим зашто Јанукович (пригушено) то. У међувремену, баш сада се одржава састанак фракције Партије региона и сигуран сам да се у овом часу води жучна расправа. У сваком случају, могло би ово да нам прође ако будемо деловали брзо. Зато ми дозволи да ја радим на Кличку а ти ако само можеш да одржиш... желимо да покушамо да нађемо некога са међународне сцене да дође и помогне да се ово заврши. Друга ствар је некакво пружање руке Јануковичу, али вероватно ћемо још причати о томе сутра, пошто видимо да ствари полако долазе на своје место.
Нуланд: Да се надовежем, Џефе, кад сам писала поруку (саветнику америчког потпредседника за националну безбедност Џејку) Саливану, он ми се директно обратио и рекао да ми треба (амерички потпредседник Џо) Бајден а ја сам рекла вероватно сутра за тапшање по рамену и да би прича пила воду. Тако да је Бајден спреман.
Пјат. О.К. Супер. Хвала. 
Да ли још мислите да ово што се дешава у Украјини, и оно што се од октобра 2000. дешава у Србији, има икакве везе са демократијом? 

2 коментара:

Atelje 9 је рекао...

Хо, хо, хо... :) ...али и то ће се заташкати и ником ништа...

CubuCoko је рекао...

Сви се сад праве блесави, али је штета већ учињена. Попут сваке информације (или дезинформације), ово само по себи неће ништа променити, али ће утицати на поступке који можда хоће.