Етатизам: Кад мислите да вам треба дозвола да будете слободни (извор) |
Питања су парафразирана; прочитајте оригинално писмо да бисте сазнали детаље.
1. (Може ли држава да шаље утериваче пореза породици без средстава за живот?)
Какви су порези на наслеђе у Србији, не знам. Знам какви су у „ уређеним“" западним земљама, где се наплаћују без обзира да ли је порески обвезник запослен, има ли децу, каквог је здравља, итд. Ако држава има право да убира порез, а нажалост има, онда то право није ограничено ситуацијом пореског обвезника. Камо среће да је другачије, али није.
Решење није у томе да се тражи олакшица због имовинског стања, већ да се тражи укидање намета из принципа. Одакле држави право да удара порез на наследство? Или на имовину? Или на доходак? На трговину још и разумем, али ово остало је чиста пљачка.
2. (Да ли је држава дужна да му обезбеди било какав посао, да може да врати дуг?)
Оваква држава својим поданицима није дужна ама баш ништа. У теорији би требало да у замену за порезе и службу грађана (војска, итд.) чува њихову имовину и животе, како од насиља других, тако и од себе.У овом другом аспекту многе су држава данас омануле, а Србија нажалост и у првом (мислим на Косово и Метохију).
Оваква држава својим поданицима није дужна ама баш ништа. У теорији би требало да у замену за порезе и службу грађана (војска, итд.) чува њихову имовину и животе, како од насиља других, тако и од себе.У овом другом аспекту многе су држава данас омануле, а Србија нажалост и у првом (мислим на Косово и Метохију).
3. (Рачуна ли се што је служио војску, кад многи нису?)
То се рачуна пред Богом и људима. Државу, нажалост, није брига.
То се рачуна пред Богом и људима. Државу, нажалост, није брига.
4. (Може ли да рачуна у радни стаж рад „скоро па на црно“ за протеклу деценију?)
Чак и да рачунање рандог стажа има смисле у околностима када је државна пензија фантазија, ни у каквим околностима се „рад на црно“ не рачуна.
Чак и да рачунање рандог стажа има смисле у околностима када је државна пензија фантазија, ни у каквим околностима се „рад на црно“ не рачуна.
5. (Има ли држава право на његову имовину?)
Опет нажалост, онако како сада ствари стоје, држава себи узима за право да располаже свачијом имовином. Оне силне Динкићеве дугове код Емемефа плаћаће ваши праунуци - осим ако их нека следећа власт не прогласи ништавним. Праведна држава не би смела да пљачка своје поданике. Али ко каже да је Србија данас праведна?
Опет нажалост, онако како сада ствари стоје, држава себи узима за право да располаже свачијом имовином. Оне силне Динкићеве дугове код Емемефа плаћаће ваши праунуци - осим ако их нека следећа власт не прогласи ништавним. Праведна држава не би смела да пљачка своје поданике. Али ко каже да је Србија данас праведна?
Суштински је проблем што је на нашим просторима, после декларативног укидања социјализма, држава задржала малтене сва овлаштења која је некада имала, а одрекла се готово свих обавеза које је (бар на папиру) преузимала заузврат. Тако да је сада ово „најгори од свих светова“, у којем грађанин има сијасет обавеза према држави, а никаква права спрам ње. То се с правом зове тиранија и није систем одржив на дуже стазе.
6-7. (Је ли кућу отац оставио њему, или главоњама? Мисле ли да је држава њихово власништво?)
Мисле да је бесмислени ритуал „демократије“ од Србије направио њихову приватну прћију. Да им власт даје сва права, а никакве обавезе. А да народ има само обавезе, а не и права. И то јесте наопако, и треба да се мења.
Мисле да је бесмислени ритуал „демократије“ од Србије направио њихову приватну прћију. Да им власт даје сва права, а никакве обавезе. А да народ има само обавезе, а не и права. И то јесте наопако, и треба да се мења.
8. (Јесу ли слепи, иако су завршили толике факултете, па не знају принцип закона?)
Нису они слепи код очију, него у души. На тим факултетима - где нису имали колеге, нити су седели на иједном предавању - су „научили“ да царује закон силе, а не сила закона. Зато толико говоре о прихватању „реалности“ наметнуте бомбама и лажима. Слеп је онај ко то не види.
Нису они слепи код очију, него у души. На тим факултетима - где нису имали колеге, нити су седели на иједном предавању - су „научили“ да царује закон силе, а не сила закона. Зато толико говоре о прихватању „реалности“ наметнуте бомбама и лажима. Слеп је онај ко то не види.
9. (Зар они који се позивају на Бога, Русију, ЕУ, Америку итд. то не чине пуних стомака и џепова?)
Сит гладном не верује. Нити пљачкаш опљачканом. А што опљачкан верује пљачкашу, то већ не разумем.
Сит гладном не верује. Нити пљачкаш опљачканом. А што опљачкан верује пљачкашу, то већ не разумем.
10. (Да се одсели, или да проси на улици са децом?)
Зар нема трећег избора? Где су пријатељи, комшије, удружења грађана и адвокати за људска права, којима је дужност да штите грађанина од државе? Зар је могуће да ама баш нико неће и не може да помогне? Из принципа, ако већ немају материјални интерес.
Зар нема трећег избора? Где су пријатељи, комшије, удружења грађана и адвокати за људска права, којима је дужност да штите грађанина од државе? Зар је могуће да ама баш нико неће и не може да помогне? Из принципа, ако већ немају материјални интерес.
Али ако већ хоћете да се селите, имајте на уму оно из питања #1:
и на Западу ће вас итекако избацити из куће ако немате за порез или за
рату. Шта мислите откуд Американцима онолики бескућници што просе на
улици?
11. (Да ли је једини који ово пита?)
Нисте једини. Питају се десетине, па и стотине хиљада. Зато сам ово и написао. Али и зато што мора да се разуме разлика између друштва (у којем мора да постоји и самилост) и државе (у којој самилост по дефиницији не постоји, него само параграфи).
Зато што треба да се схвати да ово данас није ни природно, ни пожељно, ни непромењиво.
И што постоји још избора осим предаје и повлачења.
(првобитно објавио ВнедељковиЋ)
Нисте једини. Питају се десетине, па и стотине хиљада. Зато сам ово и написао. Али и зато што мора да се разуме разлика између друштва (у којем мора да постоји и самилост) и државе (у којој самилост по дефиницији не постоји, него само параграфи).
Зато што треба да се схвати да ово данас није ни природно, ни пожељно, ни непромењиво.
И што постоји још избора осим предаје и повлачења.
(првобитно објавио ВнедељковиЋ)
Нема коментара:
Постави коментар